محدودیت‌های کرونایی در خرم‌آباد تا اطلاع ثانوی تمدید شد

فرماندار خرم آباد گفت: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان برخی محدودیت‌ها تا اطلاع ثانوی در خرم آباد تمدید و در صورت بهبود اوضاع اطلاع رسانی خواهد شد.

 جعفر طولابی روز دوشنبه در جلسه فوق العاده ستاد ملی مبارزه با کرونای شهرستان خرم آباد با حضور روسا و مدیران دستگاه های اجرایی افزود: با توجه به اینکه شهرستان خرم آباد خوشبختانه هنوز به مرحله بحرانی کرونا نرسیده است، مشاغل سه و چهار آن باید محدودیت هایی داشته باشد که اگر به نقطه حاد برسیم تعطیلی بازار و گروه شغلی دو را هم خواهیم داشت که امیدواریم به این مرحله نرسیم.

طولابی گفت: در مجموع سه گروه مشاغل باید در شهرستان ها تعطیل شود که البته گروه شغلی شماره دو مربوط به شهرستان هایی که وضعیت کرونایی در آنها حاد است اما خرم آباد هنوز به این نقطه نرسیده است، مانند پاساژها و واحدهای صنفی غیر موادغذایی، اما گروه سه که شامل دانشگاه ها، مدارس، حوزه علمیه، زبان سراها، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها و مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، موزه، باغ موزه، وسایط حمل و نقل درون و برون شهری، سینماها،تالارهای پذیرایی، سالن های زیبایی، آرایشگاه های زنانه، مساجد و مصلی ها و برگزاری آزمون های حضوری باید  همه اینها اعمال محدودیت شود، تعطیل شده و نظارت لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: گروه شغلی شماره چهار شامل برگزاری مراسم مذهبی، اجتماعی و فرهنگی باید از فعالیت آنها جلوگیری شود و باشگاه های ورزشی و اماکن متبرکه همه باید تعطیل شود همچنین کافه ها، قهوه خانه و چایخانه ها، باغ وحش و شهربازی ها، مراکز تفریحی و گردشگریتا اطلاع ثانوی تعطیل باشد.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه این مصوبات ستاد کرونای شهرستان خرم آباد لازم الاجرا است و گزارش ها باید به فرمانداری ارائه شود. چنانچه کوتاهی از سوی مسئول دستگاه گزارش شود باید پاسخگو باشد، همچنین گروههای نظارتی به صورت شیفت بندی فعال شود و با قاطعیت با متخلفان هم برخورد کنند.

تشکیل جلسه فوق العاده ستاد کرونا

وی در ادامه اظهار داشت: به دلیل شرایط حاد کرونایی و مشکلات و تهدیدات ناشی از این ویروس منحوس جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان به صورت فوق العاده برگزار شده است تا برای تشدید نظارت ها و اعمال محدودیت هایی لازم را برای شهرستان داشته باشیم و باید برای رفع نگرانی همه دستگاه ها هم پای کار باشند.

طولابی ادامه داد: شهرستان خرم آباد از نظر شاخص جمعیتی جمعیت بالایی دارد و جمعیت شناور از شهرستان های همجوار داریم که ممکن است خاطر این مساله، این آلودگی نسبت به سایر شهرستان ها بیشتر شود اما با تلاش همه دستگاه های دیگر در قیاس با سایر شهرستان ها آمار نسبتا بهتری داریم.

وی تصریح کرد: اما واقعیت این است که نگرانی وجود دارد و با توجه به اوج این آلودگی و جولان ویروس آمار بیش از این خواهد بود و اکنون ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستانی پر است و اگر این روند ادامه داشته باشد تختی برای بستری شدن مبتلایان به کرونا نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: انتظار داریم همه دستگاه ها با تمام ظرفیت و توانی که دارند مصوبات دستگاه های مربوطه را اجرایی کنند، اکنون چون طبق ستاد استانی و ملی  کرونا فعالیت های آموزشی ممنوع است، نباید یک آموزشگاه یا مرکز آموزشی باز باشد و تمام فعالیت آنها غیرحضوری است و تعطیل هستند. گروه های نظارتی این مراکز را تحت نظارت دارند و اگر رعایت نکنند باید پلمب شوند و بدون هیچ اغماضی اگر دستورالعمل ها توسط مدیران رعایت نشود، این افراد به ستاد کرونای استان و ستاد تخلفات اداری معرفی می شوند و با مدیر خاطی برخورد قانونی شود و تا مرز عزل کردن مدیران موضوع پیگیری خواهد شد.

فرماندار خرم آباد افزود: در حوزه بازار و کسبه هم اداره صنعت و معدن، اتاق اصناف، اتحادیه صنفی، بهداشت، اماکن و تعزیرات حکومتی باید اکیپ ها را فعال کنند تا در سطح واحدها پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

 طولابی ادامه داد: خوشبختانه شهرستان خرم آباد هنوز به نقطه بحرانی نرسیده است اما اگر به این مرحله برسیم، به طور قطع باید همه پاساژها و فروشگاه ها به غیر از موادغذایی تعطیل شود چون این موضوع براساس دستورالعمل ستاد ملی کروناست.

وی خاطرنشان کرد: اکنون چهار شهرستان دورود، الیگودرز، کوهدشت و پلدختر که به مرحله بحرانی رسیده اند، از امروز براساس مصوبات ستاد کرونا بایستی همه واحدها را تعطیل کنند، ما هم ممکن است به این نقطه برسیم که امیدواریم به این مرحله نرسیم و تنها راه این است که بایستی پروتکل ها رعایت شود.

همه کسبه موظف به استفاده از ماسک هستند

فرماندار خرم آباد گفت: همه کسبه و فروشگاه ها موظف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند و اکیپ های نظارتی باید در این زمینه فعال شوند و با تخلفات برخورد کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه ادارات نیز براساس مصوبه ستاد کرونا  ارائه خدمات به ارباب رجوعان بدون ماسک ممنوع است و خود کارکنان ادارات باید پروتکل ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار داشته باشند و ۵۰ درصد حضور کارکنان هم تا اطلاع ثانوی برقرار است و برای اجرای این موارد، از طریق بازرسی فرمانداری از ادارات سرکشی خواهد شد.

طولابی ادامه داد: در حوزه اماکن ورزشی تمامی فعالیت ها به صورت تجمعی و گروهی ممنوع است و مسئول ورزش جوانان و اماکن نیروی انتظامی باید گروه های نظارتی را فعال کنند تا اگر رعایت نشود این واحدهای ورزشی تعطیل شود. تمام مراکز اقامتی، هتل ها، سفره خانه های سنتی و اماکن تفریحی و گردشگری و آبشارها  تعطیل هستند و حضور گردشگران در این اماکن ممنوع است و بخشداران بایستی با هماهنگی میراث فرهنگی راه دسترسی به این اماکن را مسدود کنند و یگان حفاظتی میراث فرهنگی نظارت کافی بر این موضوع داشته باشند.

فرماندار خرم آباد گفت: در حوزه اماکن متبرکه و زیارتگاه ها؛ اداره اوقاف و امور خیریه بایستی به گونه ای اقدام کند که پروتکل ها رعایت شود و اماکن متبرکه باید تعطیل باشد تا زائران در این اماکن تا اطلاع ثانوی حضور نداشته باشند.

وی با بیان اینکه آرایشگاه های زنانه نیز باید تعطیل باشد، افزود: در بحث حمل و نقل درون شهری باید بر رعایت پروتکل ها نظارت شود و با تخلفات احتمالی برخورد لازم شود. ورودی قبرستان ها مسدود و تردد خودروها ممنوع است و خودروهای اطراف قبرستان ها باید جریمه شود.

طولابی ادامه داد: در بحث خاکسپاری نیز نیروی انتظامی و دادستان خرم آباد باید از برگزاری مراسم به صورت گروهی بالای  ۱۵ نفر جلوگیری کنند و از شیوه تشییع تجمعی پرهیز شود و بهداشت نیز باید نظارت لازم داشته باشند و براساس قانون مکان هایی که سلامت عمومی مورد تهدید است بهداشت و درمان این گزارش ها را به دادستانی ارائه کند تا برخورد لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل برون شهری اداره راهداری وظیفه نظارت بر پایانه ها و سواری ها را دارد، در بحث جشن عروسی فعالیت همه تالارهای عروسی ممنوع است و این موضوع به همه ابلاغ شده است همانطوری که در ایام گذشته چند واحد متخلف تعطیل شد. باز بایستی با شدت بیشتری این موضوع پیگیری شود و با واحدهایی که این موضوع را رعایت نمی کنند به شدت برخورد می شود.

طولابی افزود: دفاتر ثبت ازدواج نیز فرمی را که نیروی انتظامی تهیه می کند را به عنوان تعهدنامه هنگام عقد در دفاتر ثبت قرار دهند و از عروس و داماد و پدر و مادرشان تعهد گرفته شود که چنانچه مراسم تجمعی داشته باشند با آنها برخورد خواهد شد و حتی منجر به بازداشت آنها خواهد شد.

فرماندار خرم آباد گفت: واحدهای نانوایی که اغلب پروتکل ها را رعایت نمی کنند با آنان برخورد شود و سهمیه آرد آنها قطع و واحدها تعطیل شود تا پروتکل ها را رعایت کنند چون این مراکز با سلامت مردم سروکار دارند و تهدید آمیز است و باید با آنها برخورد قانونی شود.

b_300_0_16777215_00_images_157576686.jpg

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید