b_300_0_16777215_00_images_IMG_20220430_202052_452.jpg

صبح امروز جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان خرم آباد با حضور احمد مجدیان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی فرمانداری- بیرانوند مدیر کل غله و خدمات بازرگانی و سایر دستگاههای اجرایی شهرستان در محل فرمانداری خرم آباد برگزار گردید.
در این جلسه مجدیان عنوان کرد :  با توجه به اینکه نان از کالاهای اساسی سفره مردم است،بایستی تمهیدات لازم برای تهیه و توزیع استاندارد آن صورت پذیرد.
وی در ادامه افزود: با کسانی که در لفاف پخت نان فانتزی اقدام به پخت شیرینی و محصولات مشابه با آرد دولتی می کنند باید برخورد شود.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی فرمانداری گفت: رتبه بندی نانوایان و بازنگری در توزیع آرد نانوایی ها بر اساس همین رتبه بندی و نظارت و کنترل قیمت بر اصناف نانوایی ها در قالب تیم نظارتی امری ضروری است.
در ادامه این جلسه، بیرانوند مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گفت: سطح زیر کشت گندم در شهرستان خرم آباد بیش از ۱۶ درصد و برآورد تولید گندم نیز معادل ۱۳ درصدسطح استان  است.
به همین ترتیب پیش بینی می شود میزان خرید تضمینی بر اساس عملکرد سال گذشته بیش از ۲۲ هزار تن یعنی معادل ۱۳ درصد سطح استان باشد.
وی افزود: در مورد محصول کلزا نیز، شهرستان خرم آباد بیش از ۱۷ درصد سطح زیر کشت کلزا در استان را داراست که انتظار می رود، سهم شهرستان خرم آباد از تولید کلزا ۷۴۰تن یعنی بیش از ۱۹ درصد در استان باشد.
وی افزود: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم طبق مصوبه هیات وزیران برای گندم معمولی ،مبلغ ۱۰۵هزار ریال و برای گندم دوروم مبلغ۱۰۹ هزار و ۲۰۰ ریال است. البته به ازای هر کیلوگرم گندم تحویلی به دولت نیز مبلغ ۱۰هزار ریال بعنوان جایزه به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
وی با بیان اینکه  ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار خرید تضمینی گندم سال جدید سطح کشور در نظر گرفته شده است عنوان کرد: خوشبختانه سیلوهای شهرستان خرم آباد، ظرفیت لازم برای ذخیره گندم را دارا می باشند.
در حاشیه این جلسه نیز آخرین وضعیت قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ گردید.
روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرم آباد ۱۴۰۱/۲/۱۰

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید