*??تاکید بر تقسیم عادلانه آب سد ایوشان میان باغات مناطق زاغه و بیرانشهر??*  
جلسه بررسی وضعیت آب موجود در سد ایوشان به ریاست دکتر زیویار استاندار لرستان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، فرماندار خرم‌آباد، معاون امور عمرانی فرمانداری خرم آباد ،مدیر کل مدیریت بحران، مدیر کل آب منطقه‌ای، بخشداران زاغه و بیرانوند در محل سد برگزار شد .
استاندار لرستان گفت: این جلسه به منظور بررسی وضعیت آب موجود در سد ایوشان برای استفاده باغات منطقه برگزار شد و تصمیمات به اقتضای ذخیره آب و امکاناتی که در سد ایوشان وجود دارد به گونه ای اتخاذ می شود که تمامی باغات منطقه از آن منتفع شوند.
دکتر زیویار اظهار داشت: در شرایطی از آب سد استفاده شود که به صورت عادلانه آب موجود در سد میان باغات منطقه و مناطق پایین دست تقسیم شود .
وی در ادامه افزود: همراهی مردم در بحث جلوگیری از کشت محصولات آبدوست در سال جاری با توجه به کاهش شدید نزولات آسمانی و استفاده از محصولات جایگزین قابل تقدیر است و به مصرف بهینه آب در استان کمک شده است .
استاندار لرستان تاکید کرد: بهره‌برداری از آب سد باید طی فرآیندی کاملاً منطقی، با برنامه‌ریزی و لحاظ حفاظت از محیط‌زیست منطقه و در راستای کمک به باغات باشد و از هدر رفت آب سد جلوگیری شود .
دکتر زیویار خاطرنشان کرد: در جلساتی که طی هفته‌های اخیر به همین منظور برگزار شده مقرر گردید از نیمه دوم تیرماه و در ده نوبت سه روزه، آب سد در اختیار باغات منطقه باشد تا بدین ترتیب از وارد آمدن خسارات به کشاورزان جلوگیری شود .
وی در پایان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی موضوع به کشاورزان توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط به موقع انجام شود، گفت: باید در نظر داشت که همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و مردم منطقه در اجرای عملیات بازگشایی برای استفاده باغات، بسیار مهم است و ضرورت دارد به این موضوع توجه ویژه شود .

 ?️ سه شنبه ۱۴ تیرماه  ۱۴۰۱
?روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرم آباد
?www. khoramabad-gov.ir
⏺http://instagram/ farmandari.khorramabadb_300_0_16777215_00_images_IMG_20220705_215720_069.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید