b_300_0_16777215_00_images_IMG_20220529_130839_902.jpg

 این مراسم با حضور دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، احمدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خرم آباد، فتوحی شهردار خرم آباد ، بیرانوند رئیس شورای شهر خرم آباد و دیگر دستگاههای اجرایی در خانه تاریخی آخوند ابو شهر خرم آباد برگزار شد.
 در ابتدای این مراسم ، دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری عنوان کرد:مرمت بافت تاریخی خرم آباد یک کار ارزشمند فرهنگی است و باید این طرح زیر نظر کارشناسان و متخصصان میراث فرهنگی استان انجام شود وی افزود: مهم‌تر از اجرای طرح نگهداری بافت تاریخی، فرهنگ‌سازی است و ضرورت دارد شهرداری از مجوز ساخت طبقاتی در این منطقه خودداری کند.
وی با اشاره به اینکه مرمت و احیای بافت تاریخی شهر خرم آباد علاوه‌ بر اینکه ظرفیت بزرگی در جذب گردشگر و تبدیل خرم‌آباد به مقصد گردشگری است ، می تواند باعث حفظ و تقویت فرهنگ اصیل مردم نیز بشود.
در ادامه برگزاری این آئین ، رضا بیرانوند رئیس شورای شهر خرم آباد اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ هکتار بافت تاریخی در این شهر وجود دارد که حفظ آن به توسعه و رونق گردشگری منتج می‌شود و توسعه و رشد شهر توسط مدیریت شهری به تنهایی امکان‌پذیر نیست و باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند.
کتاب بافت تاریخی شهر خرم آباد فیلی به همت محمد محمدی‌اصل و مژگان هادی‌پورمرادی نگارش شده است و نتیجه چند سال پژوهش میدانی در بافت تاریخی شهر خرم‌آباد است . در این کتاب اکثر بناها و محوطه‌های تاریخی شهر شناسایی و طیف گسترده‌ای از ظرفیت‌های تاریخی از جمله خانه‌ها، کاروانسراها، پل‌ها، بازارها و بناهاي وابسته به آن و فضاهاي شهری و ارگ خرم‌آباد به تصویر کشیده است.

?️ یکشنبه ۸ خرداد ماه ۱۴۰۱
?روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرم آباد
www. khoramabad-gov.ir
http://instagram/ farmandari.khorramabad
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید