جلسه شورای پشتیبانی از سوادآموزی شهرستان خرمآباد به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرمآباد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار با تأکید بر اینکه سوادآموزی تنها یک موضوع آموزشی نیست، اظهار داشت: این مسئله بهطور مستقیم با توسعه، عدالت اجتماعی و آینده شهرستان مرتبط است.
وی با اشاره به کودکان بازمانده از تحصیل و آسیبهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که در معرض آن قرار دارند، افزود: در آینده نیز در زمینه اشتغال، مهارتآموزی و ایفای نقش مؤثر در جامعه با مشکلات جدی روبهرو خواهند شد.۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار با تاکید بر نقش محوری آموزش و پرورش در این حوزه تصریح کرد: شناسایی دانشآموزان در معرض ترک تحصیل، رصد مستمر وضعیت تحصیلی، برقراری ارتباط مؤثر با خانوادهها و ایجاد انگیزه از مهمترین وظایف آموزش و پرورش است.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت همکاری بینبخشی در امر سوادآموزی گفت: همه دستگاهها از جمله فرمانداری، آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد و... باید در این زمینه مسئولیتپذیر باشند. نقش ثبت احوال نیز بسیار حائز اهمیت است و ثبت بهموقع ولادت، صدور اسناد هویتی و همکاری در شناسایی کودکان فاقد مدارک هویتی، زمینه دسترسی آنان به آموزش را فراهم میکند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار میرود همه دستگاههای عضو شورا با تدوین برنامه عملیاتی، شناسایی دقیق کودکان بازمانده از تحصیل و رفع مشکلات اقتصادی، فرهنگی و هویتی آنان، بازگشت این کودکان به چرخه آموزش را در اولویت قرار دهند. مسئولیت ما تنها شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل نیست، بلکه باید با همدلی و همکاری همه دستگاهها، موانع را از پیش پای آنان برداریم و شرایط مطلوبی برای ادامه تحصیلشان فراهم کنیم.


