معاون فرماندار خرمآباد با تأکید بر ضرورت حمایت از اصناف و تثبیت اشتغال موجود، از دستگاههای اجرایی خواست با بهرهگیری از ظرفیتهای قانونی برای رفع مشکلات کسبه اقدام کنند و توسعه انرژیهای پاک را راهکاری برای عبور از ناترازی انرژی دانست.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مرکز لرستان، مسعود شفیعیان امروز پنجم اسفندماه در جلسه بررسی و رفع مشکلات «مجتمع تجاری و گردشگری بعثت مال» که با حضور مدیران شرکت توزیع برق، اداره صمت، اتاق اصناف مرکز استان، میراث فرهنگی و جمعی از کسبه این مجتمع در سالن جلسات فرمانداری خرمآباد برگزار شد، بر ضرورت حمایت از کسبوکارها و بهبود معیشت مردم تأکید کرد.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر فضای کسبوکار، از دستگاههای اجرایی خواست در راستای ارائه خدمات شایسته به مردم، از تمامی ظرفیتهای قانونی برای رفع مشکلات اصناف مختلف استفاده کنند.
شفیعیان تصریح کرد: مدیران دستگاههای اجرایی موظفند در کنار ایجاد فرصتهای شغلی جدید، برای تثبیت و حفظ اشتغال موجود نیز از طریق رفع موانع پیشروی اصناف و در چارچوب وظایف سازمانی خود و با رعایت قوانین و مقررات، تلاش مضاعف داشته باشند تا زمینه بهبود وضعیت معیشتی مردم بهعنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور فراهم شود.
وی با اشاره به مسئله ناترازی انرژی افزود: برای عبور از این چالش، چارهای جز رعایت الگوی مصرف و صرفهجویی نداریم و باید فرهنگ مصرف صحیح انرژی در میان همه اقشار جامعه نهادینه شود. یکی از راهکارهای مهم در این زمینه، استفاده از انرژیهای پاک و توسعه و گسترش پنلهای خورشیدی است.
در ادامه این نشست، نمایندگان کسبه مجتمع تجاری و گردشگری بعثت مال به بیان بخشی از مشکلات خود، بهویژه در زمینه نحوه محاسبه تعرفههای مصرف برق و بدهیهای مربوط به شرکت توزیع برق پرداختند و پس از بحث و تبادل نظر و استماع دیدگاههای مدیران دستگاههای اجرایی ذیربط، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.
انتهای پیام


