b_300_0_16777215_00_images_azar_IMG_20251216_213123_608.jpg

 

 

 

 

 

 

 

فرماندار شهرستان خرم‌آباد با بیان اینکه سمن‌ها بازوی توانمند دولت در خدمت‌رسانی و توسعه پایدار هستند، گفت: سمن‌ها نقش بی‌بدیلی در ارتقای سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی دارند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مرکز لرستان، نورالدین درمنان دوشنبه ۲۴ آذرماه، در جلسه انتخابات نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد خرم‌آباد که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، با تأکید بر اهمیت و جایگاه سمن‌ها در پیشبرد اهداف توسعه پایدار، اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان بازوی توانمند دولت، نقش مؤثری در مسیر خدمت‌رسانی به مردم ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه سمن‌ها نقش بی‌بدیلی در ارتقای سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی دارند، افزود: مشارکت فعال این نهادها در شناسایی و حل مسائل محلی، زمینه‌ساز تقویت تعامل دولت و مردم و تحقق توسعه متوازن خواهد بود.

فرماندار شهرستان خرم‌آباد ضمن تأکید بر ضرورت حمایت و تقویت جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد، تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی، تخصصی و مردمی سمن‌ها می‌تواند نقش مؤثری در تسریع روند توسعه و افزایش اثربخشی برنامه‌های اجرایی ایفا کند.

درمنان گفت: این انتخابات در راستای اجرای سیاست‌های کلان کشور در حوزه تقویت مشارکت‌های مردمی و تحقق اصل مردم‌سالاری دینی، با هدف ارتقای نقش و جایگاه سازمان‌های مردم‌نهاد در فرآیندهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری محلی برگزار شده و البته شورای توسعه و حمایت از سمن‌ها به عنوان نهادی مشورتی و نظارتی، وظیفه دارد تا بسترهای لازم برای تعامل مؤثر میان دولت و جامعه مدنی را فراهم و زمینه‌ساز مشارکت فعال شهروندان در امور اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و توسعه‌ای باشد.

b_300_0_16777215_00_images_azar_IMG_20251216_213129_060.jpg

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه این جلسه فرماندار  از عملکرد نمایندگان پیشین شورای توسعه و حمایت در دوره گذشته قدردانی و با اهدای لوح سپاس، از رسول پاکدل و طاهره احمدی به عنوان نمایندگان سابق تقدیر به عمل آورد.

همچنین فرآیند رسمی رأی‌گیری با حضور نمایندگان قانونی سمن‌های فعال شهرستان و با نظارت هیئت اجرایی و نظارت برگزار شد. پس از پایان رأی‌گیری و شمارش آرا، رسول پاکدل و رحیم افکار به عنوان عضو اصلی شورای توسعه و حمایت و آزاده امیری به عنوان عضو علی‌البدل شورا انتخاب شد.

 اعضای منتخب، با کسب بیشترین آراء از سوی نمایندگان سمن‌ها، برای دوسال پیش رو مشخص به عضویت این شورا درآمدند و مسئولیت پیگیری مطالبات، تسهیل ارتباطات و حمایت از فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد را بر عهده خواهند داشت.

انتهای پیام 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید