b_300_0_16777215_00_images_IMG_20251204_143337_843.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرم اباد؛ در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای اجرای دوره آموزشی «ارتقاء کیفیت نان» ویژه شاطران، متصدیان و بازرسان حوزه آرد و نان، مسعود شفیعیان معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مرکز استان به همراه سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان از این مرکز و کارگاه‌های مختلف آموزشی آن بازدید کرد.

در این بازدید، نمایندگان اتاق اصناف، شرکت غله و خدمات بازرگانی، و اتحادیه صنف نانوایان شهرستان نیز حضور داشتند. هدف اصلی این بازدید، بررسی تمهیدات و آمادگی‌های لازم برای آغاز دوره‌های آموزشی ارتقاء کیفیت نان بود.

در حاشیه این برنامه، از کارگاه‌های فعال مرکز از جمله گلخانه تولید محصولات کشاورزی، کارگاه مهارت آموزی کارکنان نظام وظیفه و کارگاه آموزش خبازی بازدید به‌عمل آمد.

شفیعیان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار در جریان بازدید از کارگاه خبازی با تأکید بر حق مردم برای دریافت نان باکیفیت، اظهار داشت: «کمیته فنی ارتقاء کیفیت نان در سطح شهرستان تشکیل شده و همه ابعاد این موضوع در قالب برنامه‌ای مشخص بررسی خواهد شد تا اقدامات مؤثری برای افزایش کیفیت نان انجام گیرد.» وی برگزاری دوره آموزشی ویژه خبازان شهرستان را نخستین گام عملی این کمیته برشمرد.

وی ضمن اشاره به مصوبات سازمان پدافند غیرعامل مبنی بر اینکه ، ۳۰ درصد از واحدهای خبازی موظف به دوگانه‌سوز کردن تأسیسات خود هستند و  قدردانی از نقش تسهیل‌گری بانک سپه، بانک پارسیان و بنیاد برکت در تأمین تسهیلات مورد نیاز خبازان، تصریح کرد: «تجهیز و دوگانه‌سوز کردن کارگاه آموزش خبازی توسط فنی و حرفه‌ای، علاوه بر نقشی مؤثری که در تداوم آموزش‌های تخصصی خبازان ایفا می‌کند، می تواند درصورت لزوم در مواقع بحرانی در جهت تأمین نان شهروندان نیز مورد استفاده قرار گیرد.»

b_300_0_16777215_00_images_IMG_20251204_143245_633.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شفیعیان در ادامه، در کارگاه مربوط به طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح حاضر شد و ضمن قدردانی از مجاهدت‌ها و رشادت‌های نیروهای مسلح در دفاع مقدس دوازده‌روزه در برابر رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکا، از هم‌افزایی فنی و حرفه‌ای با نهادهای نظامی در مسیر ارتقاء توانمندی و مهارت جوانان قدردانی کرد.

وی با اشاره به روح حاکم بر سند تحول آموزش، این کارگاه‌ها را از مصادیق موفق اجرای آن دانست و اظهار داشت که این طرح با چهار هدف مهم ارتقاء جذابیت دوران خدمت سربازی، افزایش نشاط و رضایت در دوره خدمت، ارتقاء اثربخشی خدمت و توسعه مهارت‌های شغلی، کارورزی و آمادگی برای ورود به بازار کار دنبال می‌شود که این اهداف تاکنون با موفقیت قابل توجهی در کارگاه‌های شهرستان اجرایی شده و نتایج مطلوبی در افزایش انگیزه و اشتغال‌پذیری سربازان به همراه داشته است.

شفیعیان با اشاره به تعهد شهرستان در برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه، مبنی بر ایجاد ۶,۰۴۷ فرصت شغلی طی سال جاری، ارتقاء مهارت و ایجاد اشتغال پایدار را رکن بنیادین توسعه شهرستان دانست و تأکید کرد: «سازمان فنی و حرفه‌ای با ایجاد پیوند میان علم، تجربه و عمل مسیر مؤثری را در تحقق اهداف توسعه‌ای کشور طی می‌کند و این امر جای تقدیر دارد.»

b_300_0_16777215_00_images_IMG_20251204_143303_516.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همچنین توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را از دیگر برنامه‌های مهم مندرج در سند توسعه برشمرد و یادآور شد: «تعهد شهرستان در این زمینه ۳ هکتار در سال جاری است که تاکنون ۲.۵ هکتار آن محقق شده و معادل ۸۳ درصد پیشرفت دارد.»

وی در پایان، رفع ناترازی انرژی از طریق گسترش انرژی‌های پاک به‌ویژه استفاده از پنل‌های خورشیدی را از دیگر محورهای سند توسعه عنوان کرد که تعهد شهرستان ایجاد ۷۵ مگاوات تا پایان برنامه پنجساله توسعه استان است و تصریح کرد؛ فنی و حرفه ای، شرکت توزیع برق،دستگاه‌های اجرایی، دانشگاهها، نهادهای حمایتی و بانک‌های عامل، باید در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

►┅═۞﴾🇮🇷﴿۞═┅◄

📆 پنجشنبه سیزدهم آذر ماه ۱۴۰۴

🌐 روابط عمومی فرمانداری خرم‌آباد

کانال ایتا : https://eitaa.com/hkoramabadfarmandari

وب سایت اطلاع رسانی

: https://khoramabad-gov.ir‌

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید