فرماندار شهرستان خرمآباد گفت: گسترش فرهنگ نماز در جامعه سبب همبستگی و اتحاد اجتماعی میشود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مرکز لرستان، نورالدین درمنان امروز در جلسه شورای اقامه نماز که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، نماز را ستون دین دانست و بیان کرد: نماز ابزاری برای نزدیک شدن و گفتوگو با خداست و عاملی برای پاکسازی روح است.
وی ادامه داد: اقامه نماز مسئولیتی فردی و اجتماعی است یعنی هم باید خودمان نماز را با کیفیت بخوانیم و هم در گسترش آن در خانواده و جامعه تلاش کنیم؛ این ارتباط معنوی باعث آرامش قلب، کاهش اضطراب و استرس میشود.
فرماندار شهرستان خرمآباد بر تاثیر اجتماعی نماز تاکید داشت و گفت: نماز جماعت موجب اتحاد و همبستگی در جامعه اسلامی است و گسترش فرهنگ نماز در بین نسل جدید نقش مهمی در تربیت اخلاقی و دینی جامعه دارد.
درمنان با بیان اینکه باید آثار نماز در رفتار و اخلاق افراد دیده شود، خاطرنشان کرد: نماز تنها وظیفهای دینی نیست بلکه عامل موثری در ایجاد آرامش، نظم، اخلاق و ارتباط معنوی است و همه این موارد زمینهساز زندگی بهتر است.
فرماندار مرکز لرستان با بیان اینکه باید شیوهها و الگوهای جدیدی را برای نماز داشته باشیم، گفت: باید قهرمانان را الگوی جوانان قرار دهیم و بهرهگیری از ظرفیتهای ورزشی و فرهنگی شهرستان برای توسعه فرهنگ نماز ضروری است.
درمنان اظهار کرد: هنگامیکه یک قهرمان پس از پیروزی در زمین بازی، سجده شکر به جا میآورد این شکرگزاری مایه مباهات همه ایرانیان است.
در حاشیه این جلسه از تلاشها و افتخارآفرینیهای جمعی از ورزشکاران و قهرمانان شهرستان تجلیل شد.
انتهای پیام


