معاون سیاسی فرماندار شهرستان خرمآباد گفت: دهیاران بهعنوان مدیران محلی و حلقه ارتباط مستقیم با مردم روستا، نقش بسیار مهمی در صیانت از منابع طبیعی، امنیت اجتماعی و سلامت جامعه دارند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مرکز لرستان، مریم پورسرتیپ امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه بخشداران و دهیاران شهرستان خرمآباد که در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، بیان کرد: این دوره آموزشی با موضوع آشنایی با جوانب مختلف کشت گیاهان ممنوعه و پیشگیری از مصرف مواد مخدر، با هدف ارتقاء آگاهی و توانمندسازی دهیاران در حوزه مدیریت و نظارت بر فعالیتهای کشاورزی برگزار شد.
وی افزود:در این دوره، بخشداران، دهیاران، نمایندگان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور عشایری حضور داشتند.
معاون سیاسی فرماندار خرمآباد ادامه داد: معتقدیم دهیاران بهعنوان مدیران محلی و رابط مستقیم با مردم روستا، نقش بسیار مهمی در حفظ منابع طبیعی، امنیت اجتماعی و سلامت جامعه ایفا میکنند.
پورسرتیپ تصریح کرد: این دوره با هدف افزایش آگاهی و تأکید بر ضرورت مسئولیتپذیری همه ما در برابر یکی از مهمترین چالشهای اجتماعی و امنیتی برگزار شد؛ همانطور که میدانید کشت گیاهان ممنوعه آثار مخرب فراوانی در حوزههای اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و محیط زیستی دارد.
وی خاطرنشان کرد: دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستا، مسئولیت دارند با این موارد به صورت قانونی برخورد کنند.
معاون سیاسی فرماندار خرمآباد با اشاره به نقش کلیدی و چندوجهی دهیاران گفت: دهیاران نزدیکترین افراد به مردم و مورد اعتماد آنها هستند و تصمیمات و رفتارهایشان تأثیر مستقیم بر فضای اجتماعی روستا دارد. آنها میتوانند با زبان مردم سخن بگویند، ذهنها را تغییر دهند و مسیر توسعه پایدار را هموار کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر فعالیتهای فرهنگی، لازم است موارد مشکوک یا فعالیتهای غیرقانونی به نیروهای امنیتی و انتظامی گزارش شود. همه با همکاری هم میتوانیم ضمن حفظ امنیت، زمینههای رونق قانونی کشاورزی را فراهم کنیم تا به توسعه همهجانبه روستا برسیم.
پورسرتیپ در پایان گفت: برگزاری این دورهها گام مهمی در افزایش دانش و مسئولیتپذیری دهیاران است تا با همکاری دستگاههای ذیربط، ضمن حفظ امنیت، زمینه رونق قانونی فضای کشاورزی فراهم شود.
انتهای پیام


