معاون سیاسی فرماندار خرمآباد گفت: کار فرهنگی و تسهیل شرایط برای افزایش موالید، ازدواج، کنترل و کاهش طلاق از اولویتهای کاری همه ما باشد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مرکز لرستان، مریم پورسرتیپ در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان خرمآباد، که با حضور مدیرکل ثبت احوال لرستان و دستگاههای اجرایی عضو شورا و بخشداران برگزار شد با اشاره به جایگاه ویژه ثبت وقایع حیاتی در نظام برنامهریزی کشور، اظهارکرد: آمار دقیق و بهروز تولد، فوت، ازدواج و طلاق، زیربنای بسیاری از سیاستگذاریها و تصمیمات کلان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. بنابراین، هرگونه کوتاهی در ثبت این وقایع، میتواند روند توسعه شهرستان و حتی برنامهریزیهای ملی را با مشکل مواجه سازد.
وی ضمن تقدیر از اقدامات اداره ثبتاحوال و همکاری سایر نهادها، بر لزوم تلاش مضاعف برای دقت، سرعت و کیفیت خدمات تأکید کرد و افزود: دستگاههای عضو شورا باید با همافزایی و تعامل سازنده، زمینه تسهیل ثبت وقایع حیاتی و دسترسی سریع مردم به این خدمات را فراهم سازند.
معاون سیاسی فرماندار خرمآباد همچنین با اشاره به نقش بخشداران در این زمینه، گفت: بخشداران بهعنوان نمایندگان عالی دولت در سطح بخشها، وظیفهای مهم در نظارت و پیگیری ثبت دقیق و بهموقع وقایع حیاتی بر عهده دارند. ارتباط نزدیک آنان با شوراهای اسلامی و دهیاریها میتواند موجب تسریع در اطلاعرسانی و تکمیل آمار شود.
پورسرتیپ نقش بیمارستانها، سازمان آرامستانها، بهداشت، پزشکی قانونی و ... را در ثبت به موقع وقایع حائز اهمیت دانست و افزود: اولویت ما باید کار فرهنگی و تسهیل شرایط برای افزایش موالید و ازدواج و کنترل و کاهش طلاق باشد و این در صورتی محقق خواهد شد که همه دستگاههای خدماترسان، اقتصادی، فرهنگی و ... همگی به رسالت واقعی خود عمل کنند.
وی افزود: آگاهیبخشی به شهروندان درباره اهمیت اطلاعرسانی و ثبت بهموقع وقایع حیاتی، ضرورتی اجتنابناپذیر است و رسانهها، سازمانهای مردمنهاد و شبکههای محلی در این زمینه میتوانند نقشآفرین باشند.
در ادامه جلسه، گزارشی از وضعیت ثبت وقایع حیاتی در شهرستان، اقدامات انجامشده، چالشهای موجود و برنامههای آینده ارائه شد.
بخشداران نیز گزارشی از عملکرد بخشهای خود در زمینه همکاری با اداره ثبتاحوال ارائه کردند.
انتهای پیام


