معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمآباد با اشاره به اهمیت نقش نوجوانان در موضوع مدیریت فرهنگی پسماند، گفت: نوجوانان، بهویژه شما عزیزان که در این جشن حضور دارید، آیندهسازان این کشور و حافظان محیط زیست هستید. شما با انرژی، خلاقیت و اشتیاق خود میتوانید موتور محرکهی تغییرات مثبت در جامعه باشید
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مرکز لرستان، مریم پورسرتیپ در ویژه برنامه دوستداران زمین که برای کودکان و نوجوانان در محل کانون پرورش فکری برگزار شد، با بیان اینکه موضوع مدیریت پسماند یکی از مهمترین چالشهای جامعهی ما و جهان امروز است، اضافه کرد: وقتی زبالهها به درستی جمعآوری، تفکیک، و بازیافت نشوند، سلامت مردم، زیبایی شهرها، و حتی منابع طبیعی ما در خطر قرار میگیرد، به همین دلیل، همهی ما باید در این زمینه مسئولیتپذیر باشیم و تلاش کنیم تا فرهنگ مدیریت پسماند را در شهرمان نهادینه کنیم.
وی با اشاره به اهمیت نقش نوجوانان در موضوع مدیریت فرهنگی پسماند ادامه داد: نوجوانان، بهویژه شما عزیزان که در این جشن حضور دارید، آیندهسازان این کشور و حافظان محیط زیست هستید. شما با انرژی، خلاقیت و اشتیاق خود میتوانید موتور محرکهی تغییرات مثبت در جامعه باشید.
معاون فرماندار بیان کرد: یکی از تغییرات مثبت موضوع ساماندهی اصولی پسماندهاست، بنابراین اگر هر یک از شما به وظایف خود در زمینهی مدیریت پسماند آگاه باشید و آن را اجرا کنید به سرعت نتایج مثبت و ملموس آنرا در جامعه شاهد خواهیم بود.
پورسرتیپ تصریح کرد: کودکان و نوجوانان میتوانند در خانه، مدرسه و محلهی خود با تفکیک زبالهها، کاهش مصرف پلاستیک، استفاده دوباره از وسایل، و تشویق خانواده و دوستان به رعایت این اصول ساماندهی پسماند، نقش مؤثری داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: شرکت در برنامههای آموزشی، کارگاهها و فعالیتهای فرهنگی، دانش نوجوانان را افزایش می دهد و پیامهای محیط زیستی را به دیگران منتقل میکند.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خرمآباد افزود: اگر هر کار کوچکی با اراده و انگیزه انجام شود، میتواند تأثیر بزرگی داشته باشد. وقتی همه ما اعم از مسئولین، مردم، خانوادهها، نهادهای حمایتی دولتی و غیر دولتی و ... به مسئولیتهای خود عمل کنیم، شهرهای ما پاکتر، طبیعت ما سالمتر و زندگی ما بهتر خواهد شد و امیدوارم با همدلی و همکاری، آیندهای روشن و پایدار برای کشورمان بسازیم.
انتهای پیام


