معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خرمآباد با بیان اینکه ارتباط و همافزایی بین سه نسل گذشته، حاضر و آینده رمز توسعه پایدار است، گفت: ضرورت دارد هر سه نسل در یک قاب دیده شوند؛ نسلی که گذشته را ساخته، نسلی که اکنون مسئولین دارد و نسلی که آینده را رقم خواهد زد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مرکز لرستان، مریم پورسرتیپ امروز ۲۰ خرداد ماه در جشنواره ورزشی بین نسلی، که به مناسبت هفته امامت و ولایت برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم که در جمعی هستم که سه نسل ( گذشته، حاضر و آینده) را در یک قاب درکنار هم میبینم.
وی با بیان اینکه نسل گذشته پایهگذار توسعه و پیشرفت کشورمحسوب میشود که با کمترین امکانات و سختترین شرایط زیربناهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور را بنا نهاد، گفت: آنان با فداکاری، ایثار و عشق به وطن کشور را از روزهای دشوار عبور دادند و امروز وظیفه داریم به آنها احترام بگذاریم و از تجربه و دانشی که در این سالها کسب کردهاند به عنوان گنجینهای گرانبها بهرهمند شویم؛ اینگونه احترامها، نه تنها یک ارزش اخلاقی است بلکه تضمینی برای استمرار هویت فرهنگی و پیشرفت جامعه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خرمآباد ادامه داد: نسل گذشته تنها تاریخساز نیست بلکه منشاء الهام و راهنمای نسلهای بعدی است؛ چنانچه امروز در مسیر توسعه پایدار و پیشرفتهای علمی گام برمیداریم مرهون آن تلاش و مقاومتها هستیم.
پورسرتیپ افزود: نسل حاضر نیز نسلی است که در محیطی متفاوت با چالش و با فرصتهای نوین روبه رو شده است؛ فناوریهای اطلاعاتی، جهانی شدن، تغییرات سریع فرهنگی و اجتماعی، همگی این نسل را در معرض فشارها و توقعات بسیاری قرار دادهاند.
وی خاطرنشان کرد: مسئولیت نسل حاضر، درک دقیق این تغییرات و بهرهگیری هوشمندانه از آنها برای ایجاد جامعهای متعادل و توسعه یافته است و پل ارتباطی بین میراث نسل گذشته و آرمانهای نسل آینده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خرمآباد تصریح کرد: نسل آینده نیز امید و سرمایه اصلی کشور است و هنوز در مسیر شکلگیری است و نیازمند حمایت همه جانبه، نظیر فرصت شغلی و آموزش است که باید برنامهریزی دقیق داشته باشیم و شرایط را برای آنان فراهم و زمینه رشد را مهیا سازیم.
پورسرتیپ گفت: ضرورت دارد هر سه نسل در یک قاب دیده شوند؛ نسلی که گذشته را ساخته، نسلی که اکنون مسئولین دارد و نسلی که آینده را رقم خواهد زد.
وی ادامه داد: ارتباط و همافزایی بین این سه نسل رمز توسعه پایدار است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خرمآباد خطاب به جوانان گفت: به خود ایمان داشته باشید و تلاش کنید و هیچگاه از مسیر ناامید نشوید.
پورسرتیپ با بیان اینکه مسئولان نیز با گوش دادن به صدای نسل جوان، شرایطی را فراهم کنند که هر فرد بتواند استعدادهایش را به بهترین شکل شکوفا کند، افزود: امیدوارم این قبیل برنامهها بستری باشد برای تبادل تجربیات و ارائه راهکارهای نوآورانه و ایجاد ارتباط نزدیکتر میان نسلهای مختلف؛ باور دارم اگر دست به دست هم دهیم میتوانیم نسلی موفق، توانمند و امیدوار بسازیم.
انتهای پیام


