✅ بهبودیافتگان موادمخدر در خرم آباد بکارگیری شوند

? فرماندار شهرستان خرم آباد؛ باید برای بکارگیری بهبودیافتگان موادمخدر در شهرستان برنامه ریزی جدی شود تا هم زمینه ای برای اشتغال آنها فراهم شود و هم دیگر به مصرف این مواد روی نیاورند.

? طولابی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم آباد، در خصوص وضعیت جمع آوری معتادان متجاهر و صیانت و اشتغالزایی خانواده های آسیب دیده از اعتیاد افزود: باید هم در بحث آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و هم برای اشتغال آنها برنامه اساسی داشته باشیم و دستگاه های متولی باید راهکارهای اساسی را ارائه دهند تا مشکل افراد بهبود یافته حل شود البته در این زمینه باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد وتشکل های مردم نهاد می توانند دراین رابطه کمک جدی کنند.

? وی درباره بحث نگهداری، آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و اشتغال افراد بهبودیافته موادمخدر پس از بازگشت به جامعه، اظهار داشت: اگر این کار انجام نگیرد فعالیت های درمانی بیهوده و همه زحمات هدر می رود.

? طولابی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر بحث جمع آوری معتادان متجاهر است چون حضور این افراد در سطح معابر و خیابان ها در ابعاد مختلف اجتماعی، روانی، بهداشت و سلامت حایز اهمیت بوده و پیامدهای ناگواری را بدنبال دارد بنابراین بایستی متناسب با ظرفیت های موجود جمع آوری شوند.

? وی ادامه داد: بحث موادمخدر یک بحث فراگیر و عمومی است و متاسفانه به عنوان یک پدیده شوم همه جامعه ما را در معرض تهدید قرار داده است و آثار زیانباری در حوزه اقتصادی، اجتماعی و بهداشت وسلامت و جرایم امنیتی بدنبال دارد.

? وی تصریح کرد: بحث مبارزه با موادمخدر بایستی با مشارکت عمومی همراه باشد و مبارزه با آن از توان چند دستگاه خارج است، باید کمیته های زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فعال و از همه ظرفیت ها بهره گیری و استفاده شود.

? فرماندار خرم آباد گفت: مهمترین راه مقابله با پدیده موادمخدر شناخت جامعه نسبت به پیامدها و مضرات، پیشگیری و فرهنگ سازی است که باید همه کمیته ها به ویژه کمیته فرهنگی این شورا نسبت به این موضوع بیشتر توجه داشته باشد.

? وی از کمیته مشارکت ها و فرهنگی خواست فعالیت بیشتری در راستای پیشگیری و مشارکت بیشتر مردم نسبت به این پدیده شوم داشته باشند، اضافه کرد: این دوکمیته می توانند در بحث پیشگیری و شناسایی ظرفیت ها بیشتر کمک کنند.

? وی درباره کمپ های غیرمجاز در شهرستان خرم آباد نیز گفت: برخی کمپ ها پس از پلمب فک پلمب می شوند که این اقدام نیز جرم است، و باید با قاطعیت با این مراکز برخورد شود و مراکز و کمپ های غیرمجاز تعطیل شوند.

? روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرم آباد

b_300_0_16777215_00_images_65656656.jpeg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید