فرماندار شهرستان خرم‌آباد گفت: اجرای طرح کنترل محله محور بیماری کرونا با نام طرح شهید سلیمانی در روستاهای این شهرستان هم اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، جعفر طولابی روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه بخشدار بیرانوند در محل این بخشداری افزود: با توجه به اینکه طرح محله محور در شهرها در ستاد مقابله با کرونا تصویب شده است می توان در روستا ها نیز نمونه هایی را در قالب یک تفاهم نامه محلی اجرا کرد.

وی ادامه داد: اگر این طرح در چند روستا اجرا شود به عنوان یک فرهنگ به کل استان و کشور تعمیم داده می شود و معتقدیم این تفاهم نامه به عنوان کار فرهنگی است و برای کاهش مرگ و میر و ابتلا موثر خواهد شد.

طولابی افزود: جهت کنترل ویروس کرونا، طرح محله محور در شهرها ابلاغ شده و اکنون در محله های شهر خرم آباد در حال انجام است و در سطح روستاها باید این کار  اجرایی شود تا خدمات بهداشتی، حمایتی و معیشتی به مردم ارائه شود و حتی در صورت نیاز مبتلایان به کرونا، قرنطینه شوند تا کاهش مراجعات به بیمارستان ها را شاهد باشیم.

فرماندار خرم آباد گفت: در شرایط کرونا هم نیاز است همه کمک کنیم تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود و زنجیره این ویروس قطع شود و در آینده نزدیک این بیماری از بین برود اما این مساله مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد و مردم باید از برگزاری مراسم عزاداری و عروسی جلوگیری کنند.

اجرای ۳۸ پروژه در بخش بیرانوند

فرماندار خرم آباد  در ادامه تصریح کرد: بخش بیرانوند دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی مهمی است و مردمان بزرگ این بخش در همه مسایل و حوزه ها موثر بوده و نقش بسیار مهمی را در اوضاع احوال و تحولات سیاسی و اجتماعی استان ایفا کرده اند و ایل بیرانوند سهم بسزایی در این  رابطه داشته اند و در طول عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت و همراهی ها را در همه صحنه ها داشته اند.

طولابی اضافه کرد: بخش بیرانوند بیش از  ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب کرده است و مردم منطقه در همه صحنه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و انتخابات حضور جدی داشته اند.

وی اضافه کرد: در حوزه های مختلف بخش بیرانوند برای رشد و توسعه ظرفیت های خوبی دارد و در حوزه کشاورزی و مسائل گردشگری استعدادها و ظرفیت های خوبی دارد و مهم این است که این استعدادهای بالقوه را بالفعل کنیم و مطالبات مردم در این منطقه را حل کنیم.

فرماندار خرم آباد گفت: اکنون حدود ۳۸ طرح و پروژه با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان در بخش بیرانوند در حال انجام است و این جدای از اعتبارات دیگر است که متمرکز از کشور اختصاص داده می شود که توقع داریم مسئولان و مدیران با استفاده از حداقل امکانات، حداکثر بهره وری را برای استفاده مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: عبور آزادراه در حوزه بخش بیرانوند بزرگترین ظرفیتی است که در آینده می تواند برای بخش تحول در حوزه اشتغال، خدمات، اقتصاد و تولید ثروت و درآمد داشته باشد و امیدواریم طرح های بزرگتری که در دست مطالعه است که در قالب سند پیشران لرستان بخش بیرانوند به خوبی دیده شود تا در آینده به عنوان مبنا و معیار مسئولان قرار گیرد.

هشدار به وقوع احتمالی سیل

طولابی در ادامه خطاب به مسئولان این بخش نیز گفت: اکنون که در فصل سرما و بارندگی قرار داریم جهت پیشگیری از وقوع حوادث سیل و خسارات احتمالی همه دستگاه ها آمادگی داشته باشند چون طبق اعلام سازمان هواشناسی، زمستان پربارشی خواهیم داشت.

وی همچنین  اظهار داشت: بحث انتخابات آینده شورای اسلامی و ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ را پیش رو داریم و ماههای آینده کار اجرایی آن شروع خواهد شد و بخشداران برای حضور و مشارکت مردم در انتخابات به ویژه در شرایط کرونایی تلاش جدی کنند تا کرونا باعث کمرنگ شدن مشارکت مردم نشود.

وی تصریح کرد: باید از هم اکنون بسترسازی را در سطح مناطق روستایی و شهری داشته باشیم و مردم برای کاندید شدن در انتخابات شوراها آمادگی داشته باشند و هم حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری حداکثری باشد.

فرماندار خرم آباد ضمن تقدیر از شمس الدین پیام بخشدار سابق این بخشداری برای ارائه خدمات و پیگیری جدی برای حل مشکلات مردم این منطقه افزود: همه ما برای خدمتگزاری به مردم مسئولیت سنگینی داریم، بایستی مبنای کارمان قانون باشد و در مسیر حرکت در هنگام مسئولیت، قانون محوری ملاک کار باشد.

وی ادامه داد: بخشدار جدید نیز باید از همه ظرفیت های موجود استفاده کند تا مشکلات حل شود و تلاش برای ایجاد وحدت رویه بین مردم و مسئولان نیز ضروری است. 

در این مراسم هادی دالوند به عنوان بخشدار بیرانوند معرفی و منصوب و از زحمات شمس الدین پیام که دو سال بخشدار این منطقه بود تقدیر شد.

هادی دالوند پیش از این رئیس اداره سیاسی و اجتماعی معاونت فرمانداری شهرستان خرم‌آباد بوده است

b_300_0_16777215_00_images_157748415.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید