‍ ✅ آغاز طرح کنترل محله محور در خرم آباد

? فرماندار شهرستان خرم آباد از آغاز طرح کنترل محله محور بیماری کرونا با عنوان طرح شهید سلیمانی به بصورت پایلوت و آزمایشی در مرکز جامع سلامت سمیه در منطقه علوی خرم آباد خبر داد.

? جعفر طولابی روز سه شنبه در مراسم آغاز اجرای این طرح افزود: این طرح مهمترین بخش از طرح جامع مدیریت بیماری کرونا مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا است که تحت عنوان طرح شهید سلیمانی به شیوه محله محور و خانوار محور اجرا می شود.

? وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح شهر در قالب محلات مختلف بلوک بندی شده و تمام اعضا خانواده های آسیب پذیر و مبتلا در محلات تحت نظر و مراقبت قرار می گیرند و افراد آسیب پذیر و کسانی که بیماری زمینه ای دارند و حتی کسانی که تست کرونای آنها مثبت شده است تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

? وی خاطرنشان کرد: این طرح در کل کشور اجرا خواهدشد و در سطح استان ما هم مقدمات آن فراهم شده است که در ساختار اجرای آن استاندار به عنوان فرمانده قرارگاه، دانشگاه علوم پزشکی جانشین و فرمانده سپاه استان نیز به عنوان فرمانده عملیات و با مشارکت جمعیت هلال احمر ودر شهرستانها هم با همین ساختار متناظر تعریف شده است .

? فرماندار خرم آباد گفت: در شهرستان ها نیز همین ساختار اجرا می شود که فرماندار، فرمانده سپاه مرکز بهداشت ، هلال احمر و شهردار هسته اصلی و بامشارکت بسیجیان و کادر بهداشت و درمان و امدادگر و همه دستگاهها و تشکل ها بصورت محله محور اجرا می شود.

? وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی اهداف و سیاست های مختلفی برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا و کاهش آلودگی و مهار بیماری دارد که مهمترین هدف آن غربالگری افراد، انجام تست هوشمند، شناسایی بیماران و افراد آسیب پذیر، آموزش، حمایت های دارویی، درمانی و معیشتی برای خانواده های مبتلا و آسیب پذیر این ویروس است.

? وی خاطرنشان کرد: از امروز سه شنبه آغاز طرح در سطح شهرستان خرم آباد کلید خورده است و در روزهای آینده مناطق مختلف شهری با اولویت مناطق حاشیه ای شهر تحت پوشش طرح قرار می گیرند.

? فرماندار خرم آباد همچنین در روز جاری ضمن بازدید میدانی از سطح شهر با سپاس و قدردانی از کسبه و بازاریان گفت: مردم و اصناف خوشبختانه دستورالعمل ها و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا را به خوبی رعایت می کنند.

b_300_0_16777215_00_images_w3.jpeg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید