b_300_0_16777215_00_images_IMG_20220509_114529_435.jpgدر راستای بررسی وضعیت مسکن و چالش ها و برنامه های پیش رو در سال ۱۴۰۱ در این حوزه ، فرماندار خرم آباد میزبان مسئولین اداره کل راه و شهرسازی استان در محل فرمانداری خرم آباد بود.
در این جلسه علی محمد دریکوند با بیان اینکه شهر خرم آباد سالانه با تقاضای زیادی در حوزه مسکن مواجه است عنوان کرد: طرح تفضیلی شهری تاکنون به طور کامل اجرا نشده و ترافیک شهری، حاشیه نشینی، ساخت و سازهای خارج از استاندارد سیمای نامناسبی را به شهر خرم آباد داده است که زیبنده مردم نیست. از طرفی کمبود زمین و بالابودن تقاضا برای مسکن منجر به افزایش قیمت در این حوزه شده است.ورود دلالان برای کسب منفعت از بازار مسکن نیز بر این گرانی افزوده است و نیاز به اتخاذ تدبیری جهت رفع این مشکلات می باشد.
وی خاطر نشان کرد: در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان، ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی  در طول ۴ سال در سطح استان هدف گذاری شد و کلنگ پروژه ساخت ۷۵۰۰ واحدی در شهر خرم آباد بر زمین زده شد. اکنون با توجه به اینکه حدود ۵۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در شهر خرم آباد ثبت نام کرده اند می بایست مسئولین حوزه مسکن تدابیری به منظور تسریع در روند ساخت و ساز به عمل آورند.
در ادامه، معاون اداره کل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: بیش از ۲۴ هزار درخواست از  مجموع ثبت نام کنندگان مسکن مورد تایید قرار گرفته است . همچنین مجتمع ۷۵۰۰ واحدی که با حضور وزیر راه کلنگ زنی شد اقدام خود را آغاز و پیشرفت خوبی نیز در این خصوص داشته است.
وی با بیان اینکه بعضی از واحدها در روند صدور پروانه دارای مشکل می باشند همکاری شهرداری جهت رفع این مشکل را خواستار شد.
در حاشیه این جلسه پیرامون حوزه بازآفرینی شهری،راهها و چهارخطه ها مسایلی عنوان و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرم آباد۱۴۰۱/۲/۱۹


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید