فرماندار خرم‌آباد گفت: بانک اطلاعاتی افراد بیسواد شهرستان با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و به منظور برنامه ریزی مطلوب برای آموزش این افراد تشکیل می‌شود.

جعفر طولابی روز یکشنبه در شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی افزود: توانمندسازی سواد آموزان در قالب طرح و برنامه مهارت های زندگی با اولویت مناطق محروم و حاشیه نشین خرم آباد در دستور کار است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح مدرسه محور سواد آموزی توسط آموزش و پرورش با همکاری شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان نیز از برنامه‌های اصلی است.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از آموزشیاران و سوادآموزان برتر همزمان با هفته نهضت سوادآموزی و بیان خدمات و عملکرد شورای پشتیبانی سوادآموزی نیز در دستورکار است تا افراد بیسواد و کم سواد با اطلاع از برنامه های موجود نسبت به ادامه تحصیل مشتاق شوند.

علی جودکی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان نیز پیشتر گفته بود نرخ باسوادی بین گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال این استان ۹۲.۷۸ درصد است و اکنون ۲ هزار و ۸۸۳ آموزش دهنده سوادآموزی در سطح استان فعال هستند که از این مجموع ۴۹۰ نفر آنها مرد و ۲ هزار و ۳۹۳ نفر زن است.

جودکی با اشاره به اینکه امسال ۶ هزار و ۴۰۰ سواد آموز در دوره تحکیم و انتقال، تحت آموزش قرار خواهند گرفت ادامه داد: تا پایان امسال ۱۱ هزار و ۷۰۰ سوادآموز در لرستان تحت پوشش قرار می گیرند.

یکم تا هفتم دی ماه هفته نهضت سوادآموزی است.

b_300_0_16777215_00_images_157722048.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید