✅ خانه مشارکت مردم در شهرستان خرم آباد ایجاد می شود

? خرم آباد – ایرنا – فرماندار خرم آباد از تشکیل و ایجاد خانه مشارکت مردم در سلامت در شهرستان خرم آباد خبر داد و گفت: به منظور جلب مشارکت های مردمی به عنوان یکی از اصول مراقبت های اولیه بهداشتی و حلقه مفقوده اجتماعی شدن نظام سلامت، خانه و شورای مشارکت مردم با مشارکت مردمی تشکیل می شود.

? به گزارش ایرنا، جعفر طولابی روز چهارشنبه در کمیته سامان (خدمات سلامت روانی و مراقبت اجتماعی) شهرستان خرم آباد وظایف عمده خانه مشارکت مردم را انتقال مطالبات سلامت محور مردم به مدیران، انتقال پیام های سلامت به مردم و مشارکت در برنامه ریزی و اجرا و ارزشیابی پروژه های سلامت محور عنوان کرد و اظهار داشت: خانه مشارکت مردم براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور در شهرستان خرم آباد راه اندازی می شود و باید به گونه ای عمل شود که در آینده ای نزدیک فعالیت این خانه آغاز شود.

? وی تصریح کرد: برای تحقق توسعه پایدار یکی از اقدامات موثر تشکل های مردمی است و بایستی براساس قانون و مقررات این تشکل ها فعال شود ؛ همانطوری که چند سالی است در کشور، استان وشهرستان ها این تشکل ها در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مسایل زیست محیطی، خدماتی و حمایتی فعالیت دارند و تاکنون اقدامات و خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه داده اند.

? فرماندار مرکز استان ادامه داد: بحث واگذاری امور به خود مردم به شکل سازماندهی شده، رسمی و قانونمند در قالب این تشکل های مردم نهاد از اهداف اصلی تشکیل خانه مشارکت مردم است چرا که اکنون در همه صحنه ها این تشکل ها حضوری فعال دارند و خدمات ارزشمندی هم به مردم ارائه می دهند و به طور یقین تشکیل خانه مشارکت مردم می تواند برای کمک به سلامت مردم تاثیر جدی در اجرای برنامه ها و اهداف حوزه سلامت داشته باشد.

? وی خاطرنشان کرد: همانگونه که در بحث کرونا شاهد هستیم اقدامات خوبی توسط همین سازمان ها و تشکل ها و همچنین در مواقع اضطراری مانند سیل و زلزله به مردم داده می شود.

? طولابی افزود: خانه مشارکت به نوعی باید به شکل مردمی اداره شود و براساس دستورالعمل ابلاغی اهداف و شرح وظایفی که دارد به هدف اصلی آن یعنی تامین سلامت روان مردم و حوزه اجتماعی افراد آسیب پذیر به خوبی برسد و بایستی این خانه با انتخاب اعضا به نمایندگی از تشکل های شهرستان تشکیل شود، همچنین دبیرخانه ای برای آن خانه تشکیل شده است.

? وی اضافه کرد: جهت اهداف تعریف شده باید اقدامات لازم برای ایجاد خانه مشارکت در شهرستان خرم آباد انجام شود، منابع مالی آن نیز از محل کمک های خیران و موسسات خیریه تامین می شود و باید خانه مشارکت جلسات ماهانه ای برای حل مشکلات و اجرای اهداف تعریف شده داشته باشد.

? فرماندار خرم آباد گفت: باید بهره گیری از سایر ظرفیت ها توسط خانه مشارکت بررسی شود، ظرفیت ها شناسایی و بکارگیری شود.

? در پایان این نشست، آرش عزیزی و مریم محمدی به عنوان رییس و نایب رییس خانه مشارکت شهرستان خرم آباد انتخاب شدند.

b_300_0_16777215_00_images_6666666.jpeg

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید